mehrclass

Facebook

Twitter

کپی رایت 2017 آکادمی آموزشی مهر.
تمامی حقوق محفوظ است.

17:00 - 9:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-88540326

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

آکادمی آموزشی مهر > مدیریت و بازاریابی  > بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

بازاریابی ایمیل (ایمیل مارکتینگ) از زمان معرفی اینترنت به جهان تبدیل به یک ابزار ضروری برای کسب و کار شده است، با وجود این که برخی از ایمیل‌هایی که توسط برخی کمپین‌ها به صندوق پستی ما فرستاده می‌شوند تقریبا بی ارزش‌اند و هرگز به آن‌ها توجه نمی‌کنیم.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

در واقع، بازاریابی ایمیلی یک نوع بازاریابی آنلاین است که از پست الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام‌های تجاری، جمع‌آوری اطلاعات برای مخاطبان، توسعه روابط با مشتریان بالقوه، مشتریان فعلی و مشتریان قبلی و همچنین تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار استفاده می‌‌کند.

 

نکاتی که باید به آن ها توجه کرد!

برای نقطه شروع، خرید یک لیست ایمیل برای بازاریابی امکان پذیر است اما بهترین شیوه بازاریابی ایمیل این است که لیست مورد نظرتان را خودتان تهیه کنید و به کاربران این اجازه را بدهید در صورت عدم رضایت قادر باشد دریافت ادامه ایمیل‌ها را لغو کند.

ایمیل‌ها همچنین باید برای استفاده در تلفن همراه بهینه سازی شوند چرا که با توجه به آمار بیش از نیمی از ایمیل‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شوند.

در گسترده ترین صورت، هر ایمیل ارسال شده به یک مشتری بالقوه یا فعلی می‌تواند بازاریابی ایمیل باشد. حتی گروه‌های خاصی از مشتریان یا افراد می‌توانند مورد هدف قرار گیرند. به عنوان مثالی برای مشتریان فردی، پیشنهادات مربوط به کالاها و خدمات در روز تولدش، نمونه ای از شخصی سازی بازاریابی ایمیل است. مثلا رستوران ممکن است ایمیلی با مضمون ۵۰٪ تخفیف به مناسبت روز تولد مشتری برای او ارسال کند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • بازاریابی ایمیل دارای مزایای کلیدی نسبت به بازاریابی ایمیل در حالت سنتی است، از جمله مزایا موارد زیر می‌باشند:
  • بازاریابی ایمیل اغلب به عنوان دومین تاکتیک موثر برای بازاریابی آنلاین گزارش شده است.
  • تبلیغ کنندگان می‌توانند تعداد قابل توجهی ایمیل از مشترکینی که تصمیم گرفته‌اند اطلاعاتی را در مورد موضوعات مورد علاقه‌شان بدانند، دریافت کنند.
  • بیش از نیمی از کاربران اینترنت تقریبا هر روز ایمیل خود را بررسی کرده و یا حداقل یک ایمیل ارسال می‌کنند.
  • ایمیل ها بازاریابان را قادر می سازند تا به مشتریان توسط پیام‌های شخصی مرتبط و پویا دسترسی پیدا کنند.
  • ایمیل‌های عملیاتی قادرند به طور خودکار به حوادث مهم مصرف کننده مانند خرید و یا رها کردن سبد خرید واکنش نشان دهند.
  • دو مزیت خیلی مهم دیگر سهولت ارسال و قیمت مناسب است.

 

ارتباط دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

 

ارتباط بین شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ

 

در حالت ایده آل، بازاریابی ایمیل باید با رسانه‌های اجتماعی همراه باشد. افزودن گزینه‌های “Share”و “Like” در رسانه‌های اجتماعی، به ایمیل‌های بازاریابی شما راه دیگری برای ارتباط مشتریان با نام تجاری شما است.

 بخشی از بررسی‌های مثبت طرفداران در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در ایمیل‌ها گنجانده شوند. حتی می‌توان رسانه‌های اجتماعی را برای تشویق هواداران و اشتراک در خبرنامه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار داد.

اگر بازاریابی ایمیل را به درستی انجام دهید می‌توانید درآمدتان را  به طور قابل توجهی افزایش دهید.

 

جهت ثبت نام در دوره های دیجیتال مارکتینگ (و آموزش ایمیل مارکتینگ) بر روی این لینک کلیک فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید