mehrclass

Facebook

Twitter

کپی رایت 2017 آکادمی آموزشی مهر.
تمامی حقوق محفوظ است.

17:00 - 9:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-88540326

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

تفاوت های بازاریابی به روش دیجیتال و بازاریابی به روش سنتی

آکادمی آموزشی مهر > مدیریت و بازاریابی  > تفاوت های بازاریابی به روش دیجیتال و بازاریابی به روش سنتی

تفاوت های بازاریابی به روش دیجیتال و بازاریابی به روش سنتی

برای گذر از تفکر سنتی در دنیای تبلیغات و قدم گذاشتن در دنیای دیجیتال، برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب و کاربران این دنیا باید دیجیتالی فکر کنیم. در این‌جا می‌خواهیم با مروری بر گذر تبلیغات در طول زمان به یک نگاه تفکیک شده نسبت به گذشته و حال پیدا کنیم.
گذشته تبلیغات:
۱. اصول بازاریابی که در دهه ۱۹۶۰ پایه‌گذاری شد:
• در آن دهه شیوه موثر بازاریابی را تنها تبلییغات تلویزیونی می‌دانستند.
• در آن دوره ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین رسانه گروهی تلویزیون بود.
• انتخاب تلویزیون به عنوان ابزار بازاریابی یک انتخاب برای بازاریابان نبود، بلکه این بازاریابی بود که اثرات مثبت تبلیغات ارزان بوسیله تلویزیون را به افراد نشان می‌داد.
۲. قرن بیستم و تبلیغات کاغذی و پیامد‌های آن:
• قطع چند هزار میلیارد درخت برای تولید کاغذ
• سوزانده شدن دو میلیارد لیتر مکعب از سوخت نفتی
• بیهوده بودن مصرف این میزان سوخت و درخت به دلیل عدم رسیدن این تبلیغات به اهداف اصلی خود و جذب تعداد مشخصی از افراد جامعه.
جهان سنتی، رو به نابودی است:
• برندها و مارک‌ها، برای ارتباط‌‌ گرفتن محسوس و پویاتر با مشتریان، توسط رسانه‌های عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شده‌اند.
• مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانه‌های گوناگون به ستوه آمده‌اند.
مرحله گذار از تبلیغات سنتی:.عمر مفید روش‌های بازاریابی سنتی رو به پایان است. شیوه‌های سنتی تنها وقتی تاثیر‌گذار بودند که رسانه‌های گروهی که تابع آن‌ها بودند، طرفدار داشتند، ولی امروزه آن رسانه‌ها طرفداران خود را از دست داده‌اند.
بعد از مرور زوایای مختلف تبلیغات در گذشته و مرحله گذار، برای رسیدن به اصول نوین بازاریابی به مقایسه روش‌های سنتی و نوین در کنار هم می‌پردازیم:
برای آن که دیدی دیجیتالی داشته باشیم و از روش‌های نوین دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنیم، باید تمام تفکرات و اصول روش‌های گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و به جای آن‌ها اصول نوین زیر را در ذهن خود پرورش دهیم:
موضوع اول، تطابق مخاطب هدف با خدمات یا محصولات کسب‌و‌کار‌ها:
در روش‌های سنتی بازاریابی:مخاطبانی را به عنوان هدف تعریف می‌کردند، که هیچ تطابقی با تولیدات یا خدمات کسب‌و‌کارها نداشتند.برخی از این روش‌ها نیز مخاطبان را در زمان نادرستی هدف قرار می‌دادند. روش‌های نوین که بر دیجیتال بودن تکیه دارند بسیار کارآمد و تاثیر‌گذار هستند.این روش‌ها به گونه‌ای تعریف شده‌اند که مخاطبانی که با محصولات تطابق دارند را هدف‌گذاری می‌کنند. در زمانی مناسب نسبت به جذب آنان اقدام می‌کنند.
موضوع دوم، افزایش سطح تبلیغات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:افزایش سطح تبلیغات در شیوه‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی را ایجاد می‌کند.
دراصول نوین بازاریابی:تعداد رسانه‌های دیجیتال بسیار زیاد است. اما قدرتمندترین روش رشد تبلیغات دیجیتال، روش افزایش سطح تبلیغات دیجیتال به صورت دهان به دهان است که به نسبت هزینه بسیارکمی را به همراه دارد. با این حال استفاده از این روش نیاز به دقت، ظرافت و تخصص دارد. همچنین یادآوری این نکته ضروری است که این روش، راه موفقیت شما را به صورت کامل هموار نمی‌سازد.
موضوع سوم، عمل انجام شده:
در روش‌های سنتی بازاریابی:روش‌های سنتی بیشتر بر این اصل پایه‌گذاری شده ‌بودند که افراد را برای تصمیم‌گیری نسبت به انجام کاری تشویق می‌کردند، تشویق به اندیشیدن برای خرید.
در اصول نوین بازاریابی:روش‌های نوین دیجیتال، بر خلاف روش‌های قبلی، افراد را به طور مستقیم افراد را در موقعیت انجام کار یا همان عمل انجام شده، قرار می‌دهند.
موضوع چهارم،کم کردن درد انتظار:
روش‌های نوین دیجیتالی از طریق سایت‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه اطلاعات بیشماری از محصولات را در اختیار افراد می‌گذارند. همانطور که می‌دانید در حوزه بازاریابی نگه‌داشتن افراد در انتظار امری اشتباه است.
موضوع پنجم، طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:طبقه‌بندی اطلاعات در نظر بازاریابان سنتی مفید است، ولی رمزنگاری این اطلاعات ممکن است باعث فلج شدن بخش‌های بازاریابی شرکت‌ها شود.
در اصول نوین بازاریابی:در روش‌های نوین دیجیتال، داده‌ها به خوبی تحلیل می‌شود. پس برای تحلیل و طبقه بندی داده‌ها طبق روش نوین بسیار هوشمندانه عمل کنید.
موضوع ششم، طراحی یک روش ثابت:استفاده رسانه‌های دیجیتال در ۲۰ سال آینده به سرعت به تکامل خود ادامه می‌دهند. پس زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل روش خود صرف نکنید. بازاریابان در برنامه‌ریزی بازاریابی خود نیاز به یک روش ثابت ذهنی دارند.
موضوع هفتم، نقطه پایان بازاریابی سنتی نقطه آغاز بازاریابی نوین است.
درروش‌های سنتی بازاریابی:در محیط سنتی بازاریابی، تمام سعی و تلاش بازاریابی در نهایت منجر به ارایه یک مدل نمونه از محصول به مشتری می‌شد.
در اصول نوین بازاریابی:در روش نوین دیجیتال مارکتینگ ما می‌توانیم به صورت مستقیم تبلیغات کنیم . ارایه تست و نمونه محصول در این روش می‌تواند نقطه آغاز ما باشد و بر خلاف روش‌های سنتی این نمونه دهی‌ها نقطه پایانی تبلیغات نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست بلکه پشتیبانی مشتری تازه راه ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار را باز می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید