mehrclass

Facebook

Twitter

کپی رایت 2017 آکادمی آموزشی مهر.
تمامی حقوق محفوظ است.

17:00 - 9:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-88540326

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

نقد و بررسی MailChimp: آیا MailChimp بستر مناسبی برای بازاریابی ایمیلی شما است؟

آکادمی آموزشی مهر > مدیریت و بازاریابی  > نقد و بررسی MailChimp: آیا MailChimp بستر مناسبی برای بازاریابی ایمیلی شما است؟

نقد و بررسی MailChimp: آیا MailChimp بستر مناسبی برای بازاریابی ایمیلی شما است؟

MailChimp چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

یکی از بزرگترین ارائه دهندگان ایمیل در بازار در حال حاضر MailChimp است. با توجه به خدمات رایگانی که این پلتفرم ارائه می دهد، برای شروع به کار، راهنمای مناسبی برای مبتدیان می باشد. چرا که از ویژگی های طراحی و استفاده آسان برخوردار است. به علاوه، این پلتفرم با مجموعه ای از اطلاعات در مورد چگونگی استفاده از آن همراه می باشد.

چرا باید از طریق ایمیل به مشتریان خود متصل شوید؟ و چرا باید MailChimp را انتخاب کنید تا این کار را برای شما انجام دهد؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

به طور کلی با بازاریابی ایمیلی شروع می کنیم. ساخت یک لیست از مشترکین، یک روش عالی برای تولید مشتریان وفادار است. قدرت دستیابی به آدرس ایمیل اشخاص حائز اهمیت است؛ زیرا این افرد به شما اجازه داده اند که  شخصا با آنها ارتباط برقرار کنید،و علاقه مند به آنچه ارائه می دهید خواهند شد. پس از دستیابی به آدرس ایمیل، با ارسال پیغام هایی می توانید با مشترکین خود در ارتباط باشید تا زمانی که آماده خرید شوند. هنگامی که آنها تصمیم به خرید محصول شما گرفته اند، ارتباطات مفید و مرتبط شما به آنها کمک می کند تا شما را بیش از رقیبتان انتخاب کنند.

 

Email Marketing

 

محتوای ایمیلی که به مشترکان خود ارسال می کنید می تواند شامل محصولات خاصی که قصد معرفی و ترویج آن را دارید باشد علاوه بر این می توانید این محصولات را به نیاز های مشترکین مرتبط کنید که اثر بخشی آن بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال معرفی یک کرم دور چشم برای خانم ها با محدوه سنی بالاتر از ۳۵ سال مناسب تر است. البته می توانید ایمیل های خود را برای مشترکین شخصی سازی کنید. به عنوان مثال: استفاده از نام مشترک در ایمیل می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین مشترکین شما احساس خاصی را هنگام دریافت ایمیل دارند و این امر ایجاد وفاداری به نام تجاری شما را در بر خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی ایمیلی مطلببازاریابی ایمیلی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ را بخوانید.

Email Service Provide

با استفاده از ارائه دهنده خدمات ایمیل (Email Service Provider)، می توانید میزان موفقیت خود در ایمیل های ارسالی را اندازه گیری کنید و با توجه به نیاز های مشتریان خود، آنها به لیست هایی تقسیم کنید و پیغام ها را به طور خاص برای آن ها  ارسال کنید.

یک ارائه دهنده خدمات ایمیل مانند MailChimp چه کاری انجام می دهد؟

 

MailChimp  چه کاری انجام می دهد؟

MailChimp به شما اجازه می دهد فرم ثبت نام وب را ایجاد کنید. مشترکین خود را جمع آوری، مدیریت و تقسیم کنید؛ ایمیل های خودکار برای پاسخ دادن به گیرنده بسازید؛ و  ایمیل های خود را به صورت حرفه ای برای مشتریان ارسال کنید. همچنین کار گزارش گیری بسیار آسان است، و به شما این امکان را می دهد تا موفقیت کمپین های خود را پیگیری کنید.


با استفاده از این پلتفرم، قادر به ارسال SMS مستقیم از طریق MailChimp خواهید شد که این امر می تواند کانال دیگری در استراتژی بازاریابی شما باشد.
همچنین این پلتفرم قادر است با رسانه های اجتماعی یکپارچه شده و برای دنبال کننده های شما (followers) در توییتر و فیس بوک لینک جدیدترین ایمیل را ارسال کند. به علاوه، می توانید در گزارش ببینید که چه کسی لینک فرستاده شده از طریق ایمیل را باز کرده است.

طراحی فرم ایمیل و ثبت نام

طراحی فرم ایمیل و ثبت نام در MailChimp

MailChimp برای ساخت ایمیل ها و فرم های ثبت نام برای استفاده فوق العاده آسان است. مطمئنا جهت استفاده نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی خاصی نخواهید داشت. الگوهایی برای راحتی استفاده شما وجود دارد، که قابلیت تغییر و شخصی سازی نیز دارند شما می توانید این الگوهای آماده را با توجه به سلیقه و نام تجاری خود سفارشی کنید. این مزیت ها می توانند برای دیگر پلتفرم ها تحدید محسوب شوند. الگو ها برای استفاده در موبایل نیز بهینه سازی شده اند، بنابراین مشتریان شما می توانند بدون دغدغه محتوا را بر روی هر وسیله ای که استفاده می کنند مشاهده کنند.

طراحی فرم ایمیل و ثبت نام در MailChimp

برای ساخت ایمیل، یک ویژگی کشیدن و رها کردن (drag and drop) وجود دارد. ابتدا جایی که میخواهید تصاویر و متن را بنویسید انتخاب کرده و به سادگی از موس یا پد لمسی خود برای ایجاد بلوک های محتوا استفاده کنید. البته پس از تنظیم این بلوک ها نیز می توانید آن ها را به جاهای دیگری از ایمیل منتقل کنید.

در MailChimp علاوه بر ویرایشگر تصویر یک مدیر فایل برای سازماندهی تصاویر شما نیز وجود دارد. این یعنی شما دیگر نیازی به استفاده از برنامه های جداگانه برای ویرایش اندازه تصاویر خود ندارید. مدیر فایل از طریق ویرایشگر عکس قابل دسترسی است این ویژگی می تواند در پلتفرم های دیگر باعث زحمت شما شود؛ چرا که برای استفاده از مدیر فایل باید از ویرایشگر خارج شده و به داشبورد بروید.

 

 MailChimp

برای فرم های ثبت نام از طریق ایمیل های ارسالی، قالب هایی وجود دارد. برای گرفتن هر اطلاعاتی که هنگام ورود مشتری به آدرس ایمیل نیاز دارید ۳۰ فیلد اطلاعات وجود دارد که با توجه به صلاح دید خود می توانید از آن ها استفاده کنید. این امکان برای شما وجود دارد که افزودن این اطلاعات را در وب سایت خود به کار ببرید نه اینکه ریسک از دست دادن مشتریان خود را داشته باشید چرا که این امکان وجود دارد که آن ها به MailChimp به عنوان یک سایت خارجی نگاه کنند.
در پروسه ویرایش برنده واقعی MailChimp است. اگر در یک پروژه
مشارکت چندگانه دارید، می توانید به طور همزمان در پست ها نظر دهید و ایمیل های تست را بدون تأثیر بر کار یکدیگر انجام دهید. همچنین کار بسیار ساده ای است که قبل از فشار دادن دکمه ارسال، ایمیل ها را چک کنید، چرا که پیش نمایش نشان می دهد که ایمیل چگونه روی رایانه ها، لپ تاپ ها و تلفن های همراه ظاهر خواهد شد. URL ها نیز برای چک کردن بسیار ساده هستند، زیرا فقط باید روی آنها روی آنها کلیک کنید تا ببینید به چه جایی پیوند شده اند، به علاوه این پلتفرم به طور خودکار پیوندهای ایمیل شما را تأیید می کند.
MailChimpApp
علاوه بر شفافیت و واضح بودن داشبورد، نسخه استفاده در تلفن همراه نیز به همان اندازه شفافیت دارد. این پلتفرم علاوه بر طراحی و ویرایش ایمیل ها گزارشات برنامه را نیز به نمایش می گذارد.
 شفافیت داشبورد در MailChimp

در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید