mehrclass

Facebook

Twitter

کپی رایت 2017 آکادمی آموزشی مهر.
تمامی حقوق محفوظ است.

17:00 - 9:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-88540326

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

چگونه بک لینک هایی (Backlink) بسازیم که به SEO کمک کند؟

آکادمی آموزشی مهر > مدیریت و بازاریابی  > چگونه بک لینک هایی (Backlink) بسازیم که به SEO کمک کند؟

چگونه بک لینک هایی (Backlink) بسازیم که به SEO کمک کند؟


بک لینک (Backlinks) در واقع لینک های دریافتی از دیگر وب سایت ها به وب سایت شما می باشد. این لینک ها ترافیک مستقیم از وب سایت های دیگر را به سایت شما انتقال می دهند و قادرند به Google نشان دهند که محتوای شما چقدر مفید و ارزشمند است. این امر می تواند در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بسزایی داشته باشد. به دلیل توانایی خود برای بهبود بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO)، بک لینک ها در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی یافته اند. متاسفانه، درخواست برخی وب سایت ها برای تبادل لینک و یا خریدن بک لینک ها باعث شده Google ارشمندی بک لینک ها را به طور دقیق بررسی کند. در صورت استفاده از بک لینک های نا معتبر شما از خط قرمز گوگل عبور کرده اید و قوانین کلاه سیاه ها را نادیده گرفته اید. اگر گوگل وب سایت شما را به لیست سیاه (
blacklists) اضافه کند لینک های بی کیفیت و بی ارتباط با محتوای شما می تواند خسارت بیشتری را متوجه شما کند.

ارتباط بین بک لینک ها و افزایش SEO

چگونه بک لینک های معتبر و نامعتبر را از هم تشخیص دهید؟

چگونه بک لینک ها را برای افزایش SEO ایجاد کنید؟

 

بک لینک های منفی در مقابل بک لینک های مثبت

بک لینک های منفی در مقابل بک لینک های مثبت

Backlink منفی چیست؟

روش اصلی گوگل این است که تعیین کند آیا یک Backlink ارزشمند است؟ کیفیت وب سایت شما تعیین کننده این ارزشمندی است. این استدلال هر یک از شاخص های یک بک لینک منفی را اطلاع می دهد. اگر وب سایتی که به شما لینک داده، فقط برای ارائه لینک به وب سایت های دیگر ایجاد شده باشد، احتمالا یک سایت بی کیفیت در نظر گرفته خواهد شد. در اینجا به برخی از روش هایی که تعیین می کنند آیا بک لینک ها منفی هستند یا خیر یا یک وب سایت جعلی است یا خیر اشاره کرده ایم.


Backlink منفی چیست؟

– محتوا در وب سایتی که فقط برای تبادل لینک ایجاد شده است دارای وضوح و جهت نیستند و به انواع صنایع و شرکتهایی که به یکدیگر مرتبط نیستند پیوند می شوند.

– موضوع این وب سایت ها یک موضوع پیش فرض است. این امر نشان دهنده این است که مالک در محتوای وب سایت خود سرمایه گذاری نکرده است و یا اینکه این وب سایت یک وب سایت جعلی است.

– محتوا از مقالات یا سایت های دیگر کپی شده است، این کار مفهومی جز اینکه هیچ کس محتوای اصلی سایت را ایجاد نمی کند نخواهد داشت.

بک لینک ها از کلمات کلیدی خاص استفاده می کنند.

– این وب سایت ها به مخاطبان شما متصل نیست. برای مثال اگر یک وب سایت فارسی به کسب و کار شما مرتبط است که به مشتریان آمریکایی نزدیک تر است، این بک لینک منفی در نظر گرفته خواهد شد.

Backlink منفی چیست؟

– اگر تمام لینک های شما از یک منبع می آیند، نشان می دهد آن منبع را برای بک لینک ها پشتیبانی می کنید و این اتفاق به صورت ارگانیک نیست.

– لینک ها در صفحات دایرکتوری می باشند. این وب سایت ها به شرکت های دیگری نیز لینک داده اند که به هیچ وجه مرتبط با کسب و کار شما نیست

– نام دامنه این وب سایت از ترکیب علامت و حروف عجیب و غریب ساخته شده است که به هرزنامه (Spam) اشاره دارد .

– عنوان مقاله یا نام وب سایت حاوی کلمات “seo” یا “لینک” است.

 

نکاتی برای حذف بک لینک های منفی

نکاتی برای حذف بک لینک های منفی


اگر فکر میکنید هر یک از مثالهای بالا
به لینک های سایت شما بستگی دارد، حذف آنها یک عمل بسیار هوشمندانه خواهد بود. ساده ترین راه برای حذف لینک های نامناسب این است که به طور مستقیم به سایت هایی که لینک های منفی به شما ارائه داده اند دسترسی پیدا کنید و بخواهید آنها را حذف کنند. اگر پاسخ نمی دهند یا از انجام این کار خودداری می کنند، می توانید گزینه لغو بک لینک را انتخاب کنید. نادیده گرفتن بک لینک های بد، یکی دیگر از سرویس های مفیدی است که توسط Google ارائه شده است. البته این راه حل آخرین پیشنهاد است. بنابراین  از این سرویس فقط زمانی استفاده کنید که مطمئنید backlinkها به تلاش های شما برای SEO آسیب می رسانند.

 

نکاتی برای حذف بک لینک های منفی

اساسا نادیده گرفتن یک پیوند از گوگل درخواست می کند که هنگام تصمیم گیری برای رتبه دهی، به حساب کاربری backlink وارد نشود و آنها را در رتبه وب سایت شما بی اثر کند.

Backlink مثبت چیست؟

Backlink مثبت چیست؟

تولید کردن لینک های مثبت کاری بس فشرده است. بهترین راه برای ایجاد بک لینک های عالی این است که یک پروژه بازاریابی به آن اختصاص داده شود. برای این کار باید وقت خود را برای تحقیق در وب سایت هایی که مربوط به محصول و مخاطب شما هستند، کنار بگذارید و شخصا با وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران تماس بگیرید تا در وب سایتشان درباره شما بنویسند یا به وب سایت شما لینک دهند. اگر محتوای وب سایت فعلی شما ستاره دار نباشد بسیاری از این وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران با شما کار نخواهند کرد.

بک لینک های مثبت و تاثیر آن ها در رتبه وب سایت

اولین قدم این است که محتوای ارزشمند ایجاد کنید.

در مرحله دوم تحقیق کنید وب سایت ها مرتبط با نام تجاری و خوانندگان شما باشند.

در انتها، باید برای برقراری روابط با این وب سایت ها از لینک هایی حمایت کنید که به نفع مخاطبان و شما باشد. در اینجا، کیفیت مهمتر از کمیت است. یک Backlink مثبت به ترافیک شما و رتبه بندی جستجو بیش از یکصد لینک منفی کمک خواهد کرد.

بک لینک های مثبت و تاثیر آن ها در رتبه وب سایت

 

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید